Technológia CGI (Computer-Generated Imagery) má svoje korene už v 50. rokoch minulého storočia, keď sa prvé počítačovo generované obrazy objavili v kinematografii. Prvým známym príkladom použitia CGI v filme bola scéna v Hitchcockovom filme Vertigo (1958), ktorá využívala počítačovo generované vzory. V 70. rokoch sa CGI postupne vyvinulo a stalo sa súčasťou filmov ako Westworld (1973) a Star Wars (1977), kde sa použilo na vytvorenie futuristických efektov a svetov. V súčasnosti sa CGI využíva aj pri tvorení marketingových kampaní. Spoznajte najnovšie kampane vyprodukované v módnom priemysle.

Evolúcia a vývoj CGI v marketingu

V marketingu sa CGI začalo masívne využívať až s nárastom výpočtového výkonu a dostupnosti softvéru na modelovanie a animáciu v 90. rokoch. Spočiatku bola táto technológia výsadou veľkých spoločností s veľkými rozpočtami, no postupne sa stala dostupnou aj pre menšie značky. Vďaka CGI môžu marketéri vytvárať realistické a fantastické vizuály, ktoré upútajú pozornosť a podporia kreativitu kampaní.

Využitie CGI v marketingových kampaniach

Využitie CGI v marketingových kampaniach prináša množstvo výhod. Okrem zaujímavých vizuálov, ktoré si ihneď získajú pozornosť divákov, ide o ekologickejší variant tvorby kampaní. Aké výhody prináša CGI v marketingu a prečo by ste ho mali využívať aj vy?

Výhody CGI v marketingu

  • Kreatívna sloboda: CGI umožňuje marketérom vytvárať vizuálne príbehy, ktoré by nebolo možné vytvoriť za bežných okolností. Môžete si predstaviť a vizualizovať akýkoľvek koncept bez obmedzení reality.
  • Konzistentnosť: CGI umožňuje zachovať konzistentnú vizuálnu identitu naprieč rôznymi médiami, od sociálnych sietí až po billboardy.
  • Flexibilita: Jednoduché aktualizácie a úpravy CGI obsahu umožňujú rýchlu adaptáciu na zmeny v trendoch a preferenciách spotrebiteľov. Umelá inteligencia proces tvorby marketingových kampaní s CGI len zjednodušuje.
  • Nákladová efektívnosť: Eliminácia potreby fyzických a natáčania znižuje náklady a urýchľuje produkciu.
  • Udržateľnosť: CGI je ekologickejšie, keďže eliminuje potrebu cestovania a výstavby fyzických scén.

Najnovšie CGI kampane, ktoré by vás mohli zaujať

Určite ste v súčasnosti zachytili množstvo marketingových kampaní s využitím CGI, ktoré sú často na nerozoznanie od skutočných záberov. Do kampaní sa zapojilo už množstvo svetových značiek ako L’Oreal, Adidas, Subway, Sephora, Maybelline a mnoho ďalších. Prinášame vám prehľad tých najzaujímavejších, ktoré upútali aj nás.

Maybelline – Sky High Mascara Express

Maybelline využilo CGI na vytvorenie virálnej kampane pre svoje maskary, kde CGI vizualizácie premenili verejnú dopravu v New Yorku a Londýne na “Sky High Mascara Express”.

 

Victoria Beckham – VB Chain Bag obleteli celý svet

Kabelky VB Chain Bag obleteli celý svet. Victoria Beckham zhodila ‚Chain bag‘ po všetkých ikonických londýnskych pamiatkach vrátane Big Benu a Tower Bridge, aby podporila uvedenie tejto novej kabelky na trh. Následne tak urobila aj v New Yorku, Ríme či v Paríži.

Ďalšie: 
https://www.youtube.com/shorts/7_LgjR1k6I8

https://www.youtube.com/shorts/gkjeJSqtFp8

https://www.youtube.com/shorts/H5NCJpZ01SA

Nike – 3D billboard v Tokiu

Nike použilo CGI na vytvorenie pútavého 3D billboardu v Tokiu na propagáciu limitovanej edície tenisiek. Vizuálne efekty boli ohromujúce a pritiahli veľkú pozornosť divákov.

Jacquemus – kabelky v uliciach Paríža

Jacquemus využil CGI na vytvorenie surrealistických a umeleckých vizuálov pre svoje kampane, ktoré spájajú svet módy a digitálneho umenia do jedinečného zážitku.

Prečo využívať CGI v marketingu?

CGI sa stalo neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingu. Jeho schopnosť vytvárať pútavé a inovatívne vizuály poskytuje značkám výhodu v konkurenčnom prostredí. Ako technológia pokračuje v napredovaní, môžeme očakávať ešte viac fascinujúcich a interaktívnych kampaní, ktoré posúvajú hranice reality a predstavivosti.