Trendy v obsahovom marketingu sa menia spolu s prichádzajúcimi technologickými inováciami. Snažia sa predovšetkým uľahčiť používateľom to, ako obsah prijímajú. Obsah vo forme článkov sa mení na video. A komunikáciu na internete ovládli chatboti. Ktoré ďalšie inovácie ovládnu obsahový marketing v roku 2019?
Video obsah
Obsahový marketing nie je len o obsahu, ktorý sa dá čítať. V roku 2019 je dôležité zamerať pozornosť aj na obsah, ktorý môžu ľudia pozerať. Až 68% používateľov Facebooku, ktorí videli video s logom firmy, vykonali konverziu na webe firmy. Pri tomto type obsahu nemusí ísť o drahé kampane. Existuje množstvo platforiem, ktoré poskytujú priestor na publikovanie a zdieľanie videí. Využite napríklad Instagram TV, Facebook Live alebo Youtube. Myslite na to, že obsah šírený videom by mal byť zábavný, kreatívny a unikátny.
Sociálne siete
Každá firma potrebuje účet na sociálnej sieti ako soľ. Založiť si stránku na Facebooku, Linkedine alebo účet na Twitteri či Instagrame je jednoduché. Čo ale jednoduché nie je, je vytváranie vhodného obsahu schopného pritiahnuť pozornosť ostatných používateľov. Zistite, ako efektívne využiť potenciál jednotlivých platforiem, ktoré vaša firma využíva. Naučte sa zacieliť svoje príspevky na vhodné publiku, kŕmte ich obsahom vytvárajúcim interakciu. Pri kampaniach na sociálnych sieťach sú hranice vašej kreativity takmer neobmedzené. Myslite dopredu a posuňte váš obsahový marketing na sociálnych sieťach na vyšší level.
Chatboti
Chatboti sú pravdepodobne jednou z najlepších vecí, ktoré sa v oblasti marketingu mohli udiať. Ako však ovplyvňujú budúcnosť obsahového marketingu? Chatboti sa stávajú distribútormi vášho obsahu a budujú vzťah zákazníka ku značke. Vaša značka sa stane pre zákazníka zapamätateľnejšia a dôveryhodnejšia. Na základe správnej komunikácie si k nej zákazník vybuduje automaticky pozitívny vzťah.
Hlasové vyhľadávanie
Vyhľadávanie hlasom sa zmenilo z otázky budúcnosti takmer na súčasnosť. Takýto spôsob vyhľadávania považuje až 48% Američanov za nevyhnutný. Očakáva sa, že v roku 2019 ovládne obsahový marketing práve hlasové vyhľadávanie. Táto vedomosť nám dovolí experimentovať a skúšať nové formy obsahu. Avšak aj v tomto prípade platí, že obsah by mal byť unikátny.
Spoločne s novými technológiami, možnosťami a preferenciami zákazníkov prichádzajú aj nové spôsoby, ako tvoriť efektívny obsahový marketing. Je na vás, aký spôsob komunikácie vám vyhovuje a sa hodí k vašej značke.