Vedeli ste, že vo svojich Firemných profiloch na Google môžete pridať odkazy na svoje sociálne siete? Táto novinka prišla do platnosti ešte len nedávno, avšak využiť ju môžete už aj vy vo svojich profiloch na Google. Buďte medzi prvými a nastavte si ich ešte dnes.

Založte si svoj firemný profil v Google čo najskôr

S vašimi zákazníkmi sa môžete spojiť aj prostredníctvom svojho firemného účtu v Google (Google Business Profile – predtým známy ako Google My Business), a to na miestach, ako je Vyhľadávanie v Google a Google mapy. Jednoducho si tak môžete založiť účet, kde môžete pridávať o svojej firme rôzne dôležité informácie, a to telefónne číslo, informácie o firme, popis firmy či kategóriu.

Taktiež môžete v tomto účte zdieľať nové ponuky, udalosti, oznámenia, predaje či pridávať obľúbené položky. Osloviť zákazníkov môžete aj prostredníctvom rôznych fotografií a videí, ktoré si do účtu viete pridať. V rámci firemného účtu Google vám zároveň môžu vaši zákazníci pridávať aj hodnotenie či recenzie a tým pomôcť iným potenciálnym zákazníkom pri rozhodovaní.

Obrovskou výhodou účtu v Google je získavanie analýz a metrík, a teda – koľko ľudí vyhľadáva vašu firmu, počet nových online recenzií či údaje o telefonických hovoroch z vášho profilu.

Aj napriek tomu, že to mnoho používateľov nevyužíva, do svojho firemného profilu si môžete pridať aj Často kladené otázky (FAQ) či odpovedať na otázky od zákazníkov. Využiť môžete Google Messaging, a teda chatovať so svojimi zákazníkmi online, napríklad počas vašej pracovnej doby.

Spravujte odkazy na sociálne médiá v Google Business Profile

Novinkou v Google Business Profile je však možnosť spravovať aj odkazy na sociálne siete. Vďaka tomu viete dostať viac sledujúcich na svoje najpoužívanejšie sociálne siete, a to:

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Tik-Tok
  • X (Twitter)

TIP: Bohužiaľ, na každú sociálnu sieť môžete pridať len 1 odkaz.

Ako nastaviť odkazy na sociálne siete v Google Business Profile?

Ako je zvykom, Google vždy testuje takéto novinky len v určitých regiónoch. Avšak nastaviť si odkazy na sociálne siete v Google Business Profile môžete od októbra už aj na Slovensku. Ako na to?

  1. Prejdite do svojho firemného profilu.
  2. Kliknite na položku Upraviť profil ->  Informácie o firme -> Kontakt .
  3. Ak chcete upraviť, kliknite na položku Profily v sociálnych sieťach -> Pridať
  4. V rozbaľovacej ponuke, ktorá sa otvorí, vyberte odkaz na sociálne siete, ktorý chcete pridať.
  5. Do poľa webovej adresy pridajte odkaz.
  6. Kliknite na tlačidlo Uložiť .

Automaticky pridané odkazy na sociálne siete vo firemnom účte

Keďže Google zhromažďuje informácie o firme z rôznych zdrojov, môže do vášho firemného účtu pridať odkazy na sociálne siete automaticky. Existuje však viacero faktorov, ktoré ovplyvňujú, či sa vôbec tieto odkazy automaticky pridajú alebo nie, a to:

  • Konzistentnosť – Použite rovnaký názov na reprezentáciu svojej firmy vo firemnom profile aj v sociálnych profiloch.
  • Autenticita – Ak chcete overiť svoj profil, použite proces overenia stránky sociálnych médií, ak je k dispozícii. Pomáha to Googlu určiť, že profil na sociálnej sieti spravuje vlastník alebo oprávnený zástupca firmy.

Pozor si však treba dávať na tieto automaticky pridané odkazy, nemusia totižto súvisieť s vašou firmou. A preto odporúčame si tieto informácie z času na čas sledovať. Pred odstránením automaticky pridaného odkazu na sociálne siete, odporúčame zvážiť jeho nahradenie profilom, ktorý aktuálne používate.

TIP: V súčasnosti nie sú metriky výkonnosti pre odkazy na sociálne médiá k dispozícii.

Zdroj: Google – Spravujte odkazy na sociálne siete