Všetci poznáme reklamy ako spôsob, vďaka ktorému sa spoločnosť môže zviditeľniť. Často sa v reklamách hovorí v superlatívoch, ako je niečo najlepšie, najlacnejšie, najrýchlejšie, najvýhodnejšie a podobne. Existujú však aj kampane a reklamy, ktoré namiesto propagácie, v sebe nesú jasné posolstvo. Pozrite si tieto zahraničné kampane so zaujímavou myšlienkou, nad ktorou je potrebné sa trochu zamyslieť a možno aj inšpirovať.

Spoločnosť Testicular Cancer Society zvyšuje povedomie o rakovine semenníkov prostredníctvom futbalu

Na základe prieskumu sa zistilo, že u 8 000 – 10 000 chlapov ročne sa zistí rakovina semenníkov. Ide o veľmi závažné ochorenie, ktoré je možné včas odhaliť, a to aj pomocou samovyšetrenia. Ako však upútať chlapov tak, aby si pozreli video s vhodným postupom samovyšetrenia semenníkov? Spoločnosť Testicular Cancer Society so sídlom v USA a jej reklamná agentúra 7. RP McCann Dubai identifikovali ideálny moment na samovyšetrenie. Práve šport, a to konkrétne futbal, si dokáže získať pozornosť chlapov. Futbalové momenty na YouTube sú typom videa, ktorého sa väčšina mužov nevie nabažiť. Reklamná agentúra tak vytvorila video s presným postupom vyšetrenia. V tých pár intenzívnych chvíľach tesne pred voľným kopom, keď si obrancovia v múre inštinktívne chránia svoje slabiny rukami, ukážu, ako by si chlapi mali kontrolovať svoje „loptičky“.

Posolstvo kampane „Highlight Your Balls“, ktoré bolo spustené práve v apríli, v mesiaci boja proti rakovine, sa bez problémov prelína so záznamom z hry, a to využitím technológie uprostred videa na YouTube, aby sa obsah prehral chvíľu pred zahraním voľného kopu. Ide o 3 hercov prezlečených za futbalistov, ktorí detailne ukazujú, ako by malo samovyšetrenie vyzerať.

Odkaz Lega dievčatám a ich rodičom –  zbavte sa perfekcionizmu

Riaditeľka produkcie Jessie Ayles oslavuje tvorivú silu dievčat vo svojej najnovšej kampani pre LEGO. Film je druhým dielom kampane Lego ‚Play Unstoppable‘, ktorej cieľom je spochybniť rodové stereotypy a posilniť postavenie dievčat. Séria prichádza po tom, čo si značka objednala globálny výskum spoločenských trendov ovplyvňujúcich tvorivé sebavedomie detí. Štúdia, ktorej sa zúčastnilo viac ako 61 500 rodičov a detí vo veku od 5 do 12 rokov v 36 krajinách, odhalila, že dôvera dievčat v ich kreativitu s pribúdajúcim vekom klesá. Počas tohto výskumu sa tiež zistilo, že väčšina výrazov ako – pekná, roztomilá, krásna, sa pripisuje bežne dievčatám. Zatiaľ čo – statočný, cool a génius, sa využívajú pri oslovení chlapcov. Pre Lego je toto mimoriadne dôležité zistenie. Cieľom tejto kampane je zvýšiť sebavedomie dievčat v ich tvorivosti, a to bez ohľadu na vek.

Značka Vaseline obnovuje nástenné maľby na zdôraznenie významu zdravia pokožky

Spoločnosť Vaseline® verí, že každá pokožka si zaslúži byť oslavovaná a videná. Ale ak nebudú mať všetci riadne zastúpenie alebo prístup k zdravotnej starostlivosti, nedá sa to dosiahnuť. Mended Murals bol vytvorený s cieľom objasniť dôležitosť starostlivosti o pokožku, a to bez ohľadu na jej farbu a zvýšiť prístup k zdravotnej starostlivosti. Cieľom spoločnosti je do roku 2025 zabezpečiť prístup k spravodlivejšej zdravotnej starostlivosti, a to až 15-miliónom ľudí s farebnou pokožkou. Prostredníctvom Mended Murals sa spoločnosť Vaseline® spojila s miestnymi umelcami, ktorí obnovujú nástenné maľby. Obnova pouličného umenia slúži na zdôraznenie významu zdravia pokožky. Rovnako, ako je dôležité sa starať o umenie, je dôležité sa starať aj o svoju pokožku.

Reklamy majú rôzne podoby a formy. Dokonca reklama existuje už oveľa dlhšie, než samotná televízia či internet. Za prvú tlačenú reklamu sa napríklad považuje počin Williama Caxtona v roku 1468, ktorý lepil na anglické kostoly vytlačený text. Ten propagoval jeho novú knihu. Nie je však reklama ako reklama. Niektoré reklamy majú hlbšiu myšlienku, nad ktorou je potrebné sa zamyslieť, napríklad ako tie vyššie spomenuté. Čo poviete, páči sa vám takáto forma reklamy?