Každý rok sa odborníci a marketingoví špecialisti stretávajú na jednom významnom podujatí, ktoré má názov Google Marketing Live. Ide o podujatie, na ktorom sa dozvedáme najnovšie informácie a osvedčené spôsoby z oblasti reklám a obchodu. Súčasťou tohto podujatia ste mohli byť aj vy 24. mája 2022. Pokiaľ ste to nestihli, môžete si pozrieť videozáznam alebo si prečítať náš článok a dozvedieť sa viac o tom, aké novinky z prostredia Google Ads nás čakajú.
Zvýšte záujem o produkty pomocou videoreklám v kanáli Discovery
Pred istou dobou vznikla možnosť vytvoriť Discovery reklamy v Google Ads, ktoré sa primárne zobrazujú v kanáli Objaviť (Discovery). Ide v podstate o kanál, kde si ľudia môžu pozrieť obsah, ktorý je im prispôsobený na základe toho, čo vyhľadávajú a aké sú ich záujmy. Na tomto kanáli môžu tiež hľadať rôzne inšpirácie či nápady. Google Ads sa snaží nájsť rôzne spôsoby, ako preniesť krátke videá aj do kanálu Discovery, aby ste mohli vytvoriť pútavejšie reklamy pre svojich zákazníkov.
Spustite videoreklamy s výzvou na akciu a kampane na aplikácie v YouTube Shorts
Ďalšou novinkou je možnosť vytvoriť videoreklamy s výzvou na akciu a taktiež aj kampane na aplikácie v YouTube Shorts, ktoré sú posledné mesiace taktiež veľmi obľúbené. Táto možnosť by mala byť dostupná už na celom svete. Taktiež sa aj produktové feedy prepojené s vašimi kampaňami začnú zobrazovať v krátkych videách na YouTube. Táto možnosť naopak prispeje k tomu, aby ľudia nakupovali viac vaše produkty prostredníctvom YouTube. Dostupnosť tejto možnosti sa očakáva v priebehu tohto roka.
Vylepšite svoje Performance Max kampane
Minulý rok bolo umožnené všetkým inzerentom využiť nové Performance Max kampane, ktoré dokážu jednou reklamou osloviť potenciálnych zákazníkov kdekoľvek na internete, a to či už vo vyhľadávaní Google, v Gmaili, na YouTube, v kanáli Discovery a podobne. Do tejto kampane však pribúdajú nové funkcie, a to:
- viac nástrojov na experimentovanie – a to A/B testy na zistenie prírastkov konverzií,
- rozšírená podpora správy kampaní v službe Search Ads 360 a mobilnej aplikácii Google Ads,
- podpora cieľov predaja v predajni so zameraním na vyššiu optimalizáciu predaja v kamenných predajniach,
- nové štatistiky a vysvetlenia vrátane štatistík atribúcie, publika a aukcií, aby ste vedeli, čo vedie k výkonnosti,
- skóre optimalizácia a odporúčania, aby ste videli, ako zlepšiť svoje kampane.
Využite informácie zo Štatistík
Rovnako v poslednom období sa zlepšili v Google Ads aj Štatistiky (Insights), ktoré zbierajú rôzne údaje na základe miliardy vyhľadávaní, ktoré viete využiť aj pri nastavovaní či správe kampaní. Na základe toho, čo je trendy, si viete vytvoriť novú kampaň či pridať kľúčové slová, ktoré ľudia v Google vyhľadávajú. Avšak aj tieto Štatistiky dostávajú nový rozmer. V priebehu nasledujúcich mesiacoch do Štatistík pribudnú nové prehľady, a to:
- štatistiky atribúcie, ktoré budú zobrazovať to, ako reklamy spolupracujú na rôznych platformách Google,
- štatistiky rozpočtu, vďaka ktorým bude možné stanoviť výšku rozpočtu na dosiahnutie cieľov,
- štatistiky publika pre údaje prvej strany, ktoré zobrazia, ako vaše segmenty zákazníkov, ktoré sú vytvorené pomocou Vlastných zoznamov zákazníkov, dokážu zvýšiť výkonnosť kampane
Zlepšite svoje responzívne reklamy vo vyhľadávaní
Medzi najviac používané reklamy v Google Ads sú vyhľadávacie reklamy, ktoré je možné nastaviť ako responzívne. Vďaka novým funkciám, ktoré Google chystá, budete môcť zlepšiť relevancie reklamy, a to pomocou automaticky vytvorených prvkov. Ako to však bude fungovať? Google Ads jednoducho vytvorí automatické podklady na základe obsahu vstupných stránok a reklám, ktoré už v Google máte nastavené. Systém vám následne ukáže najlepšie a najvýkonnejšie kombinácie, ktoré môžete pri nastavení kampaní využiť. Vďaka tomuto budú vaše reklamy ešte viac relevantnejšie a nastavovanie jednoduchšie. Najskôr táto možno bude dostupná v anglickom jazyku a neskôr budú nasledovať aj ostatné jazyky.
Vytvorte responzívne obsahové reklamy v novom rozložení
Koncom roka môžete tiež očakávať nové rozloženie obsahových responzívnych reklám v mobilných zariadeniach. Nové rozloženie umožní inzerentom prezentovať značky na výšku a na celú šírku obrazovky mobilného zariadenia. Reklamy budú tiež posúvateľné a pribudnú aj videá na základe produktového feedu. Tým získate lepší a pútavejší zážitok z nakupovania.
Majte všetky kreatívne prostriedky na jednom mieste v Knižnici podkladov
Inzerenti na celom svete môžu využiť aj Knižnicu podkladov, v ktorej môžu spracovať a ukladať všetky svoje digitálne kreatívne prostriedky. Taktiež budete môcť už čoskoro vytvárať videoreklamy pomocou optimalizovaných šablón pre YouTube.
Dostaňte sa do Centra reklám svojich potenciálnych zákazníkov
Centrum reklám umožní ľuďom vybrať si reklamy, ktoré chcú vidieť viac a naopak, ktoré chcú vidieť menej. Vďaka tomu tak budú mať ľudia kontrolu nad reklamami, ktoré sa im zobrazujú vo vyhľadávaní Google, YouTube a v Discovery. Od inzerentov sa nebude vyžadovať žiadna akcia. Moje centrum reklám (My Ad Centrum) nahradí Nastavenia reklám, kde si viete reklamy aj teraz prispôsobiť a Informácie o reklame. Inzerentov to však môže motivovať viac k tomu, aby vytvárali také reklamy, ktoré ľudia budú chcieť vidieť. Táto možnosť sa tiež týka súkromia a bezpečnosti, o ktorej sa v poslednej dobe veľa hovorí.
Prispôsobte zákazníkom zážitok z nákupu na Google
Svojim zákazníkom môžete prispôsobiť zážitok z nákupu na Google. Týka sa to najmä vizuálnych reklám, kde zákazníci vidia dané produkty, ktoré vo vyhľadávaní Google hľadajú. Tým ich môžete prilákať, aby nakúpili práve vo vašom e-shope. Neskôr v tomto roku bude možné zobrazovať nové, vysoko vizuálne nákupné reklamy, vďaka ktorým sa tiež môžete odlíšiť od vašej konkurencie. Buďte prví a nastavte si vizuálne nákupné reklamy hneď, keď to bude možné.
Zjednodušte si prácu a využívajte vlastné stĺpce v Google Ads
Google Ads umožňuje inzerentom v daných stĺpcoch vidieť rôzne hodnoty, ktoré k vyhodnoteniu kampaní potrebujú. Aj vy v týchto stĺpcoch môžete sledovať počet konverzií, cenu, zobrazenia, interakcie, mieru interakcie, priemernú cenu, podiel zobrazení vo vyhľadávaní a mnoho ďalšieho. Prácu si však môžete zjednodušiť, keďže Google Ads umožňuje inzerentom vytvoriť si vlastné stĺpce, ktoré poskytujú väčšiu flexibilitu, a to aj vďaka novým metrikám a funkciám, ktoré uľahčujú zobrazovanie údajov. Napríklad namiesto miery prekliku si tak môžete nastaviť konkrétne mieru prekliku v mobilných zariadeniach.
Všetky tieto a mnohé iné zaujímavé informácie, ktoré sa týkajú Google Ads a samotného Google, nájdete aj v Pomocníku Google Ads, odkiaľ sme aj my čerpali všetky informácie a obrázky.
Zdroj: https://support.google.com/google-ads/answer/12158560