Prostredníctvom služby Google Ads dokážete osloviť potenciálnych zákazníkov na rôznych miestach. Avšak vďaka správnej kombinácii inteligentných ponúk, voľnej zhody kľúčových slov a responzívnych reklám vo vyhľadávaní dosiahnete svoj cieľ, väčšie množstvo konverzií, a to za čo najlepšiu cenu. Využite ju vo svojich kampaniach už dnes.
Kombinácia voľnej zhody a inteligentných ponúk prináša väčší dosah
Pri pridávaní kľúčových slov v Google Ads sa môžete rozhodnúť pre 3 typy zhôd, a to voľnú zhodu, frázovú zhodu alebo presnú zhodu. Pokiaľ však využívate vo svojich kampaniach inteligentné stratégie ponúk, ako napríklad maximalizáciu konverzií s cieľovou CZA alebo maximalizáciu hodnoty konverzií s cieľovým ROAS, odporúča sa použiť voľnú zhodu. Práve táto kombinácia dokáže priniesť väčší dosah za čo najlepšiu cenu.
Ak ste sa rozhodli pre iné ciele pri ponúkaní cien, ako napríklad manuálnu CZK, vylepšenú CZK optimalizovanú na dosiahnutie konverzií či cieľový podiel zobrazení, vtedy sa odporúča použiť frázovú alebo presnú zhodu.
TIP: Podľa dostupných dát využíva až 62 % inzerentov práve voľnú zhodu ako primárny typ zhody v kombinácii s inteligentnými ponukami.
Prepnite presnú zhodu na voľnú zhodu a získajte o 35 % konverzií viac
Vďaka voľnej zhode dokážete osloviť rovnakých zákazníkov ako pri frázovej či presnej zhode, ba o čosi viac. Voľná zhoda využíva všetky dostupné signály v Google Ads. Ide však o flexibilný typ zhody, ktorý sa snaží vyhľadať tie najrelevantnejšie zhody pri vyhľadávaní. Pokiaľ v súčasnosti používate maximalizáciu konverzií s cieľovou CZA a presnú zhodu, inovujte kľúčové slová na voľnú zhodu v kampaniach. Vďaka tejto kombinácii môžete získať až o 35 % viac konverzií.
Otestujte kľúčové slová s voľnou zhodou na stránke Odporúčania alebo si vytvorte Experiment
Vytvorte si jednoduchý Experiment s kľúčovými slovami s voľnou zhodou vo svojich kampaniach. Určite ste zaznamenali, že vám samotný Google Ads odporúča na stránke Odporúčania využiť práve kľúčové slová s voľnou zhodou, ktoré v súčasnosti tlačí do popredia. Jednoducho kliknite na toto Odporúčanie (automaticky sa vám KW zmenia v kampaniach) alebo si vytvorte malý Experiment a porovnajte si výsledky kampaní. (vytvorí sa nová kampaň).
Využite najlepšiu kombináciu v kampaniach vo vyhľadávaní
Kombinácia voľnej zhody kľúčových slov, responzívnej reklamy vo vyhľadávaní a inteligentnej stratégie ponúk vám pomôže osloviť tých správnych zákazníkov.
- Responzívna reklama funguje na princípe zobrazovania sa tých najrelevantnejších reklám a kombinovaní slov, nadpisov a popisov, ktoré jej zadáte.
- Voľná zhoda zas zasiahne všetky vyhľadávania, ktoré chcete zasiahnuť.
- A inteligentné ponuky zas prispôsobia cenu pre každý dopyt, nielen pre každé kľúčové slovo.
Táto kombinácia podľa Google v súčasnosti patrí medzi tie najlepšie.
Zdroj: https://support.google.com/google-ads/answer/6167110