Sociálne siete sú skvelým nástrojom, prostredníctvom ktorého je možné realizovať aj pomerne jednoduchý marketing. Aj to je jeden z dôvodov, prečo pridávajú najväčšie sociálne siete stále nové funkcie, ktoré pomáhajú značkám propagovať ich produkty aj služby.
Pozrime sa bližšie na marketingové novinky, ktoré nedávno pribudli alebo ešte len pribudnú na obľúbené sociálne siete, a tak zlepšia marketingové možnosti firmám a značkám po celom svete.
Reklama v Instagram reels
Instagram spustil túto formu vytvárania propagácie na Instagrame globálne, čo znamená, že sú reklamy v Reels dostupné vo všetkých krajinách.
V podstate ide o klasické Reels, ktoré sa používateľom zobrazujú na celú obrazovku vo feede Filmových pásov pomedzi ostatné videá. Rovnako, ako bežný Reel príspevok aj reklamy sa prehrávajú v slučke a môžu trvať až 30 sekúnd. Navyše, používatelia ich môžu ako každý príspevok lajkovať, komentovať, posielať ďalej aj ukladať.
Tip od nás: Ak sa chystáte vytvoriť Reels, pozrite si, ako na to a na čo si dávať pozor!
- Vytvárajte vertikálne videá s rozlíšením 1080×1920 px
- Všetky dôležité texty umiestnite v pomere 4:5, ktorý sa bude nachádzať presne v strede pomeru 9:16. Vyhnete sa tak tomu, že vám texty prekryjú informácie, ktoré sú umiestnené automaticky v každom Reel videu
- Buďte kreatívny a vyvolajte u používateľov záujem dopozerať video až do konca
Nakupovanie na Facebooku a WhatsAppe
Facebook opäť pracuje na mnohých funkciách, ktoré uľahčia predaj produktov aj ich nakupovanie. Do svojho Marketplace pridá aj produkty, ktoré predávajú firmy. Vďaka tejto novinke budú mať používatelia ponuku produktov na jednom mieste. Okrem toho tiež pracuje na Shops Ads, ktoré budú cielené na základe individuálnych preferencií používateľov.
Lepšie obchody sa čoskoro objavia aj v obľúbenom WhatsAppe. Táto funkcia umožní predajcom propagovať svoje produkty priamo v chate. Práve preto pribudli do aplikácie katalógy produktov, nákupné tlačidlo a košík.
Vizuálne vyhľadávanie na Instagrame
Vizuálne vyhľadávanie je veľmi praktický spôsob, ako nájsť vizuálne podobný, či dokonca identický produkt. Takýto spôsob vyhľadávania by mohol ešte viac rozšíriť už dostupné nákupné možnosti. Momentálne máme pred sebou 2 možnosti o tom, ako bude takéto vyhľadávanie fungovať.
- Ak nájdete produkt, ktorý vás zaujme, jednoducho na neho kliknete a zobrazí sa vám celá dostupná ponuka podobných produktov, ktoré sa nachádzajú v ponuke obchodov na Instagrame
- Alebo bude možné tieto produkty nahrávať do vyhľadávania priamo pomocou fotoaparátu či prístupu do vašej galérie obrázkov.
Novinka s veľkým potenciálom je však stále vo fáze testovania, avšak je možné, že sa jej dočkáme už čoskoro.
Linky v stories pre každého
Možnosť pridať do stories link, ktorý jednoducho a rýchlo presmeruje používateľov na cieľovú stránku, je dostupná len pre platené Instagram stories, overených používateľov alebo pre používateľov, ktorí majú na svojom účte viac ako 10 000 sledovateľov. Presmerovanie na cieľovú stránku tak prebieha prostredníctvom známeho Swipe up. Aktuálne však Instagram zvažuje, že túto funkciu sprístupní aj firemným a profesionálnym účtom. Presmerovanie síce nebude prostredníctvom Swipe up funkcie, ale cez nálepku, ktorá bude umiestnená v príbehu. Rozdiel bude len v spôsobe akým sa na link dostanete namiesto „potiahnutia hore“ budete musieť na nálepku kliknúť.
Novinka je stále v procese testovania. Jej spustenie by však mohlo otvoriť mnohé dvere aj malým firmám či tvorcom s profesionálnym účtom.
Všetky tieto novinky majú jeden spoločný cieľ – zlepšiť marketing na sociálnych sieťach. Možností, ako propagovať svoju firmu, produkty či služby je teda skutočne veľa. Stačí využiť potenciál všetkých, pre vás relevantných noviniek, naplno.