Začínate pripravovať nové stratégie, content plány alebo kampane pre svojich klientov? Práve tieto trendy v marketingu budú v roku 2024 dominovať. Zapracujte ich aj vy do svojich ročných plánov a stratégií a získajte viac konverzií či zlepšite povedomie značiek svojich klientov v mysliach zákazníkov.

Súbory Cookie v Google Chrome

Jednou z najdôležitejších tém roku 2024 je postupné ukončenie používania súborov cookie v prehliadači Google Chrome. Už 4. januára vydala spoločnosť Google novú funkciu do prehliadača, a to s názvom Ochrana pred sledovaním. Práve táto funkcia má po aktivácii prerušiť prístup stránky k súborom cookie tretích strán.

cookies v google chrome

Video obsah

Už minulé roky sme boli svedkami toho, že video obsah dominuje na sociálnych sieťach. Aj v roku 2024 bude tento trend stále pokračovať, a to nielen na TikTok-u, Instagram Reels, ale aj v YouTube Shorts. Predovšetkým však krátke a vertikálne videá budú tými, ktoré budú zákazníkov lákať ku konverziám. Okrem klasických kreatívnych videí upútate aj interaktívnymi príbehmi či vzdelávacími videami. Nezabúdajte pridať svoje vertikálne videá aj do svojich kampaní v Google Ads.

Umelá inteligencia a automatizácia

V roku 2023 sa celý svet, teda aj marketing, točil len okolo umelej inteligencii a automatizácii. Umelá inteligencia sa využívala nielen v obsahovom marketingu a pri písaní rôznych textov, ale tiež pri tvorbe videí, grafiky, zvuku a chatbotov. Vďaka pokroku bude umelá inteligencia a automatizácia v roku 2024 zohrávať ešte dôležitejšiu úlohu. Využívať ich môžete aj pri lepšom cielení a segmentovaní vašej cieľovej skupiny, v komunikácii a optimalizácií reklamných kampaní.

umelá inteligencia

Optimalizácia pre hlasové vyhľadávanie

Trend vyhľadávania pomocou hlasu bude mať v roku 2024 významný vplyv aj na SEO. Zväčša sú webové stránky optimalizované na kľúčové slová, ktoré však zohrávajú dôležitú úlohu pri textovom vyhľadávaní, čo pri hlasovom vyhľadávaní neplatí. Preto by ste svoj web mali v roku 2024 optimalizovať aj pre hlasové vyhľadávanie, teda nastaviť si tzv. konverzačný jazyk.

Personalizácia a autenticita

Čoraz väčší dôraz sa bude v roku 2024 klásť aj na personalizáciu. Tú môžete vo svojom marketingu využiť v podstate kdekoľvek, a to napríklad v e-mail marketingu, v reklamných kampaniach, ale aj pri komunikácii so zákazníkmi. Okrem toho sa v roku 2024 stane obľúbeným aj UGC content (User-generated content). Pokojne zakomponujte do vašich stratégií a kampaní fotografie a videá vašich zákazníkov. Takto jednoducho budete viac autentickí a dôveryhodní. Nájdite spôsob, ako využijete UGC pri tvorbe svojho contentu a získajte viac interakcií a konverzií od svojich zákazníkov.

personalizácia v e-mailovej komunikácii